"You can't use up creativity. The more you use, the more you have"

— Sabine Kähler

 

+

 

Stofrest-himlen

Det er min kære mormor, som i sin tid har lært mig at sy! Hun er nok den jeg kender, med det største lager af stofrester - et helt skab! Ganske enkelt stofrest-himlen!
Og i dag gav hun mig lov til at tage alle de stofrester, jeg kunne slæbe tilbage med mig, hjem til Odense. Jeg var jo lige som et lille barn i slikland!

I blandt herlighederne fandt jeg dette, ikke så store, stykke stof fra Royal Copenhagen! Jeg har altid elsket dette stof! Minsandten om hun ikke også har det i lyseblåt - nok til at sy gardiner af! Jeg er så forelsket, men det måtte jeg ikke få fingerne i endnu :( Men jeg fik det sorte med hjem! Hvad mon det skal bruges til af herligheder? Min mor foreslog nogle patchwork puder, så måske er det, det jeg ender ud i.



Jeg fandt også denne ret så enkle stofrest fra Marimekko! Jeg kan rigtig godt lide den er så enkel! 


Min tante er fra Indonesien, og denne lækre etniske stofrest er kommet hele vejen derfra! 


De sidste storester jeg fik skrabet sammen - ja det er jo desværre begrænset hvad jeg kan slæbe med mig hjem, når jeg skal med offentlig transport - er lidt en broget blanding. Det meste af det kan jeg huske fra min barndom, så det kan man vel godt kalde en smule retro :)


Jeg har ingen præcise referencer om hvad jeg skal bruge de forskellige rester til, så nu må vi se hvad der sker :)






Follow on Bloglovin

0 kommentarer:

Send en kommentar

Smid en besked - så bliver jeg så glad :)

 

Følg mig på bloglovin

Follow on Bloglovin

Emner

Blogland (2) Giveaway (1) Kage (4) Line drawings (1) Mad (3) Maleri (10) Negle (2) Smykker (2) Stof (6) Søsterne Grene (2)